Vloerverwarming met pomp?

Scott

  • #1
Ik heb een paar vragen betreffende een vloerverwarmingverdeler met pomp.
Ik heb in de woonkamer (20m2) vloerverwarming gelegd, bestaande uit 2 groepen. Nou wil ik er een verdeler op aansluiten, maar vraag mij af waar de pomp voor dient? Is deze wel nodig bij een totale buislengte van 120 meter (2x 60m)? Zo ja, is het mogelijk om de verdeler (met de pomp), dan vlak tegen het plafond (in de kelder) te hangen, of is dit niet goed voor de pomp? Wellicht kan ik de pomp dan een kwartslag draaien?

Ib ben benieuwd! :roll:
 

Fiesiekus

  • #2
De pomp pomt CV-water via de verdeler door slangen in de vloer. Qua hoogte maakt 't weinig uit waar je 'm plaatst denk ik; gaat om het drukverschil door stromingsweerstand.
 

Chathanky

  • #3
De pomp dient om het water op temperatuur te mengen en door je buizen te laten circuleren.
De verdeler zou ik niet in de kelder plaatsen, dit kan problemen geven met ontluchten van je vvw verdeler en slangen..
 

Scott

  • #4
Allereerst: bedankt voor jullie reacties!

Het kelderplafond is ongeveer 15cm hoger dan de plek waar de vloerverwarming is(geloof me, het is zo! De woonkamer is een stuk lager dan de rest van het huis), vandaar dat het mogelijk is om de verdeler in de kelderruimte te hangen en dus ook mijn vraag om hem plat tegen het plafond te plaatsen
 

Chathanky

  • #5
We geloven je wel. :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu