Vloerverwarming droogbouw afwerken keramisch parket

Maikell

  • #1
Beste,

Voor de verbouw van mijn woning loop ik tegen een kleine uitdaging aan waarvoor ik jullie advies wil vragen.

De situatie is als volg: in een bestaande woning van 1963 wil ik op de begane grond vloerverwarming gaan plaatsen.De vloer is voor het grootste gedeelte van hout.
bouwkundige keuring wijst uit dat balken en planken van de vloer nog in zeer goede staat zijn.
Natbouw dmv zwaluwplaten is voor mij geen optie. De opbouwhoogte wordt dan te veel.
Nu ben ik uitgekomen op een droogbouwvloerverwarming dmv eps plaat met geleidingsprofielen.

Graag zouden wij dit willen afwerken met keramisch parket van het formaat 120cm bij 30cm. Fabrikant van de vloerverwarming geeft aan dat betegelen mogelijk is over fermacell of knauff platen. Echter staat in de specificatie van deze platen dat de maximale tegel groote 80cm x80cm is.

Is er iemand op dit forum die weet of bovenstaande toch mogelijk is, of wellicht een andere optie heeft?
Of het is gewoon weg niet mogelijk?

Heb het forum al doorgezocht en onder andere de opties gelezen om met staalplaat af te werken. Is dit een optie voor mijn probleem?

Vriendelijk dank voor het meedenken.

Groeten Maikel
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu