Vloer aan het schuren.

Rick.

  • #1
Ik ben recent begonnen met het schuren van een vloer. Er zat een verweerde (en lelijke) laklaag op de vloer. Ik wil deze er af schuren zodat ik deze kan oliën.

Hiervoor gebruik ik een excentrische (roterende) vloerschuurmachine. Het originele plan was om met korrel 80 te beginnen om de lak er af te schuren, en het dan netjes bijschuren met korrel 120.
Korrel 80 was niet grof genoeg om de lak er goed af te krijgen, dus heb ik ook wat pads van korrel 40 gehaald. Deze werken goed, alleen zijn er bepaalde plekken waar de parketschuurmachine niet zo goed 'bij kan'. Dit is vooral in bepaalde naden tussen de houten planken.

Wat is de beste manier om deze stukken te schuren? Moet ik gewoon doorschuren, of een andere techniek toepassen?

Ik heb een foto toegevoegd ter illustratie.

 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zo te zien liggen de planken niet gelijk, in dat geval doorschuren tot alles egaal glad is.
 

Poster

  • #3
Kijk wel uit met korrel 40, weer een hoop werk om de krassen er uit te schuren.
 

-nico-

  • #4
Tip: gebruik volgende keer een (band)parketschuurmachine deze trekt de vloer sneller kaal en vlak. band schuren geeft met korrel 40 "minder" krassen(alleen met de plank me schuren!!)

wel verder gladschuren met 80 en 120

eventueel polijsten met die roterende machine korrel 120 (gaasje geen schuurpapier)\

mvg nico
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Of je schuurt die delen "even" met de hand.
 

-nico-

  • #6
Of scherpe verfkrabber..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu