Vliesbehang verwijderen

D.H. Zelf

  • #1
Vraagje:

Ik wilde vliesbehang hangen, maar hoorde dat dit moeilijk te verwijderen is.
Klopt dit en hoe kun je toch het beste vliesbehang verwijderen.
 

PdeBruine

  • #2
Ga naar google en zoek op "Glasvezelbehang verwijderen" wat ik zo snel zag is dat je beter erover heen kan stucen i.p.v. het te verwijderen.

En zoek ook even hier op het forum naar hetzelfde, dan vind je dezelfde adviezen.
 

Dingena

  • #3
Nou dit is niet waar...

Er bestaan 2 soorten behang,... vliesbehang en glasweefsel.

Vliesbehang is juist heel makkelijk te verwijderen (dit door de samestelling van de rug).

Glasweefsel is inderdaad erg moeilijk te verwijderen. Om er over heen te stucen... daar ben ik niet gek van, liever toch verwijderen, maar dit is even off topic..

Het is een zeer veel gemaakte fout dat mensen denken dat deze twee soorten behang hetzelfde zijn, blijkbaar ziet er het in de verpakking op het eerste oog voor de dhz-er hetzelfde uit.. maar het zijn 2 verschillende producten, ook in het aanbrengen zitten verschillen in.
 

PdeBruine

  • #4
Aah, excuus voor mijn beginners fout :P
 

D.H. Zelf

  • #5
Om eerlijk te zijn heb ik de 2 ook door elkaar gehaald. Dus even voor de duidelijkheid. Bij vliesbehang moet je toch net als glasvezelbehang de muur insmeren met de plaksel en niet het behang zelf of zit ik nu helemaal fout?
 

EdP

  • #6
Verwarring met glasvlies i.p.v. vliesbehang?
 

Dingena

  • #7
Glasvlies bestaat eigenlijk niet.. maar goed nu wordt het voor de TS een beetje verwarrend..

Bij beide moet de muur in gesmeerd worden met lijm.
Alleen de soort lijm en de dikte van de lijm is verschil.

Bij vliesbehang is het behangplaksel welke je op de muur aanbrengt, het liefste met een roller.

Bij glasweefsel moet er een pasta lijm aangebracht worden waar in het behang 'gedrukt' wordt (helaas smeren hier mensen vaak te weinig plaksel om de kosten van de lijm te drukken, met het gevolg dat er bij de afwerking luchtbelletjes of gaten in de verf te zien zijn.)
 

Dingena

  • #8
Glasweefsel: behang welke uit glasvezels is opgebouwd.
Vliesbehang: behang welke uit vliesvezels wordt opgebouwd.

De verwarring is makkelijk te maken aangezien er zelf winkels zijn die niet beter weten en dan de namen in de raarste combi's in hun folders hebben staan.... maar ja....dit zijn dan ook niet de speciaalzaken (oeps dit mag ik zeker niet zeggen? of is het randje?) :wink:
 

EdP

  • #9
Zolang die folders van de bouwmarkten zijn mag je van mij best zeggen dat het geen speciaalzaken zijn. :wink:
 

Dingena

  • #10
:mrgreen: jij begrijpt het :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu