Vingerverf lakken...??

DarkQueen

  • #1
Ik heb het idee gekregen om mijn schutting te versieren. Ik wil deze eerst wit schilderen en daarna mijn kinderen handafdrukjes laten zetten. Ik had bedacht om het geheel te lakken, zodat deze vingerverf-afdrukken bewaard zullen blijven. Is er iemand die weet of dit mogelijk is, of zullen de afdrukjes door het lak gaan vlekken of smeren? Bedankt voor het meedenken.
 

EvdL

  • #2
Waarom vingerverf?? Als je het langer moet blijven zitten neem je toch buiten verf?? ( is alleen wat lastiger om de handjes weer schoon te maken maar dat slijt wel :lol: )
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #3
Dat gaat prima mits de waterverf echt droog is.
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
@EvdL:

Gewone terpentine verdunbare lakverf op je handen, en in nog hogere mate watergedragen verf, is uiterst schadelijk. De huid is een poreuze laag die alle schadelijke stoffen uit verf doorlaat, o.a. kobalt- en iso octaanverbindingen.

Veel mensen denken dat watergedragen verf onschadelijk is. Maar meer nog dan bij terpentineverf raden fabrikanten bij het gebruik van watergedragen verf het dragen van handschoenen dringend aan.

Trek ze gewoon nitrilhandschoenen aan. Dan kan je de handen veilig volsmeren met verf en dan de afdrukken maken.
 

DarkQueen

  • #5
Bedankt voor alle informatie
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ik ging er vanuit dat er kindervingerverf gebruik zou worden
ik mag toch aannemen dat die wel ongevaarlijk is.
 

DarkQueen

  • #7
Het gaat idd om vingerverf.... Dus gewoon die waar mijn zoontje van nog geen 2 veilig mee kan spelen. Elk andere verfsoort kan niet, aangezien zulke kleine kinderen hun handjes in de mond doen. Om te zorgen dat de handafdrukjes voorlopig op de schutting blijven staan kreeg ik het idee om de boel te lakken. Maar ik wist niet of dat zou werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu