Pir Isolatie onder Houten vloer

Diedelson

  • #1
Ik wil mijn houten kamervloer isoleren. Er komt namelijk droogbouw vloerverwarming boven op. Zo iets als dit.

Nu wil ik graag de vloer met 5cm pir tussen de balken en 10cm dwars er op, onder de balken door isoleren.
Pir wil ik doen omdat pir de beste r-waarde tegenover de dikte heeft.
Bovenop de vloer komt isolatie met aluminium lamellen(waar de verwarmingsbuis door loopt) met daar over aluminium folie en daar laminaat overheen.

Mijn grote vraag is vocht :?: Wat gebeurt daar mee :?:

Koos


Gewone zwarte letters worden ook gelezen, mod.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Houtenvloer, planken of platen, dik?mm.
Kruipruimte en hoe hoog? Zand is dit droog?
Lucht gaat van warm naar koud. Het vocht in de lucht wordt door de verschillende lagen aluminium van onder andere de isolatieplaten tegen gehouden en komt niet in die zones waar het kan condenseren.
 

Diedelson

  • #3
Houten vloer van 22mm planken. Kruipruimte 65cm van grond tot aan onderkant (115mm) balk. En de grond is droog en zelfs stoffig.
 

Diedelson

  • #4
Houten vloer van 22mm planken. Kruipruimte 65cm van grond tot aan onderkant (115mm) balk. En de grond is droog en zelfs stoffig.

Oeps 2 keer
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #5
Geen probleem om het zo te maken.
 

Diedelson

  • #6
Oké Cool.
Maar heb je ook een reden dat het goed zal gaan?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #7
In mijn eerste antwoord staat al waarom het goed zal gaan. Anders een aantal draadjes lezen met betrekking van jouw situatie. Onderzijde vloer isoleren is behoorlijk vaak aan de beurt geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu