Epdm dakbedekking op hellenddak

Collinh

  • #1
Ik heb een tuinhuis wat ik wil voorzien van epdm dakbedekking. Het dak ik is onder een hoek van 45 graden.

Op welke manier kan ik deze aanbrengen. Ik dacht zelf om aan de enekant A te beginnen en aan de anderkant B te eindigen, met een overlap welke ik aan de binnen zijde wil afplakken.
Het dak staat onder een hoek van 45 graden en het tuinhuis is 3x3,50mtr.

Vraag is dit mogelijk of moet ik nog ergens op letten.
zie foto



 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wat bedoel je precies met "overlap"? Het mooie van EPDM dakbedekking is namelijk dat het uit 1 stuk bestaat en je dus niet met 2 of meer delen hoeft te werken die elkaar moeten overlappen om lekkage tegen te gaan.
 

Collinh

  • #3
Met overlap bedoel ik eigenlijk dat ik een stuk aan het einde van B aan de onderzijde vastplak.


 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Bij zowel A als B (!) moet je inderdaad een randje omslaan (overlap is wat anders). Dit kun je aan de onderkant van het dak afwerken door er later een latje over te schroeven.

Een paar cm omslaan is genoeg. Het moet namelijk voorkomen dat het dak aan de onderkant bij de rand (bij A en B) alsnog nat wordt doordat druppels aan de dakrand blijven hangen en uiteindelijk tegen de onderkant van het dak aan komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu