Water-vloerverwarming, ondervloer nodig voor onder tapijt?

JPQ

  • #1
Beste medeklussers,

In een nog op te leveren nieuw-bouw appartement, met water vloerverwarming/koeling plus een anhydriet dekvloer, willen we op 1 slaapkamer, vloerbedekking/tapijt leggen, de andere ruimtes krijgen kliklaminaat met een Heatfoil ondervloer (lage warmteweerstand, 10DB en dampremmend. De ruimtes, hebben losse temperatuur regelaars.

Dit zal echter zwevend moeten, of met dubbelzijdige tape vastzetten, aangezien we niks mogen verlijmen op de dekvloer.

Ik vraag me af of het wijs is om toch de ondervloer die onder het kliklaminaat ook onder het tapijt te leggen ivm de vocht/damp remmende eigenschap.

Voor de 10 DB eis, zal het niet nodig zijn, en de verwarming zal zelden aangaan in de slaapkamer, maar is het nodig om een ondervloer te gebruiken onder de vloerbedekking of niet, en zo ja, is dan een goedkoper vochtscherm voldoende?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Kijk hier eens, voldoende info te zien.
 

JPQ

  • #3
Google heb ik al geprobeerd. Bij Kwantum en CarpetRight krijg ik ook tegenstrijdige berichten..

Iemand anders?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ga naar een fatsoenlijk bedrijf, daar krijgt u advies dat bij het tapijt past dat u wilt kopen, er zit nl. verschil in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu