Betongaas rond een zuil maken

Styling ?

  • #1
Voor een interieurproject wil ik betongaas laten rondzetten. In een vergaderzaal staat een betonnen kolom van 65 cm diameter, hieromheen wil ik met 5 cm afstand betongaas om de zuil maken. Wordt een soort prikbord waar je met knijpers briefjes aan kunt hangen. Plafondhoogte is 284 cm.

Wie weet hoe ik dit moet aanpakken of kan een leverancier aanbevelen? Afleveradres is ********
Tips zeer welkom!

Dank, ******
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Uw forumnaam is gewijzigd en de reclame in uw reactie is verwijderd i.v.m. reclame.

Lees de forumregels a.u.b.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Je kan zoeken naar bedrijven die schanskorven maken. Die worden vast ook wel eens rond gemaakt.
 

BertPleizier

Vaste Beantwoorder
  • #4
Als het betongaas niet al te dik is, kun je het volgende proberen: bereken de omtrek van de cirkel die het betongaas maakt (diameter cirkel is 75 cm).

Knip het gaas op deze maat en middels diverse spanbanden om het gaas die je één voor één gelijkmatig aantrekt krijg je vanzelf een koker.

Uiteindelijk zijn de 2 uiteinden bij elkaar en met een beetje geluk springen ze niet al te ver terug (anders wat verder aanspannen zodat de uiteinden langs elkaar schuiven). Vervolgens de koker opentrekken en om de pilaat schuiven. De 2 uiteinden kun je met wat ijzerdraad bij elkaar houden.
 

Boertje125

Vaste Beantwoorder
  • #5
Elke willekeurig vlechtbedrijf kan ronde beugels voor je buigen.
 

Poster

  • #6
U kan het simpel laten walsen, als het in twee delen kan, is dat makkelijker, anders vervalt u in een wals van 3 mtr. werklengte, 2 mtr. walsen zijn wat beter te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu