Verwijderen dubbelzijdig plakband van de trap

Broxtor

  • #1
Onlangs heb ik de vloerbedekking van de trap verwijderd en dat zat op de verticale stukken geplakt met dubbelzijdig plakband. Het is van dat hele dunne spul met zo'n gevlochten draadje er in. Maar ik krijg het niet van de trap af. Weet iemand wat de handigste manier is om dit te doen?
Ik heb het al geprobeerd met een plamuurmes, stickerverwijderaar, lijmoplosser en zelfs met een zoutzuuroplossing, maar dat helpt allemaal niet. Tips zijn zeer welkom!
 

Klusvragen 12

  • #2
Verwarmen met een föhn misschien ?
 

Broxtor

  • #3
Dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, maar is zeker wel het proberen waard. Ga ik doen.
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Wasbenzine is een goed oplosmiddel voor dergelijke tape.
Maar even erop doen en denken dat het dan meteen loskomt werkt niet, het heeft tijd nodig om in te trekken.

Neem een doek met wasbezine, maak de tape daarmee "vochtig" en leg er direct een stukje aluminiumfolie op (of een ander afsluitend materiaal), zodat het zo min mogelijk verdampt maar wel intrekt. Na een tijdje kun je de tape er dan (gedeeltelijk) afhalen.

Wel heel goed ventileren tijdens gebruik en geen open vuur / vonken (van schakelaars) enzovoort.

Maar lukt het met de föhn, dan is dat beter want minder gevaarlijk.

Let op: niet combineren / tegelijkertijd toepassen met eventueel verhitten, dat geeft teveel brandgevaar! Pas met een föhn verhitten wanneer alle benzinedamp door ventilatie verdwenen is.
 

Broxtor

  • #5
De föhn was geen succes helaas. Maar gelukkig is er alweer een volgende optie, waarvoor mijn dank. We gaan het proberen.
 

Henkvis

  • #6
Of als wasbenzine niet lukt iets van stickerverwijderaar/aceton proberen. Dit is vaak ook een goede lijmoplosser....

Suc6
 

EdP

  • #7
Dat hebben ze al geprobeerd. Wat ik niet in het lijstje tegenkwam is: verfafbijtmiddel, dat heb ik ook wel 's horen noemen bij zo'n klus.
 

Henkvis

  • #8
:oops: niet verder gelezen dan mijn neus lang was oid....
 

EdP

  • #9
No problem, happens to me all the time :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu