Verwerking wedi platen

Basn

  • #1
Ik overweeg wedi platen te gebruiken voor een wand in een badkamer. Veel informatie heb ik kunnen vinden, onder andere bij de fabrikant, maar een paar vragen blijven over:

- hoe om te gaan met inbouwdelen? Op de wand komt een wandcontactdoos en verderop ook een inbouw kraan. Mijn eerste gedachte is om deze op de onderconstructie te monteren, ruim uitzagen en purren, of zijn daar betere manieren voor? Bij de kraan is ook de waterdichtheid van belang.

- voor het ophangen van een hangend wastafel meubel en een radiator heb ik een voorbeeld gevonden bij de fabrikant waarbij multiplex ingefreesd en verlijmd wordt. Nadeel daarvan lijkt me de bewerkelijkheid en dat er alsnog een redelijke belasting op de platen komt. Het zijn er nadelen bij gebruik van 'ouderwets' achterhout? Ik zie er niet direct een probleem in.

- hoe zit het met de dampdoorlatendheid van deze platen in combinatie met tegels? Ik lees veel over waterdichtheid, maar hoe zit het met dampdichtheid? Is het nodig/zinvol om hier nog een folie achter te gebruiken?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu