Verwarmingselement AEG wasmachine zit vast

Annelouise

  • #1
Mijn wasmachine maakt een tikkend geluid en bonkt als de centrifuge wordt gestart als deze eenmaal op volle toeren is houdt het tikkende geluid en het bonken op.

Ik heb de bovenkant en achterkant eraf gehaald en alle spiralen en bouten zitten vast. Ik heb de filter na gekeken en niks gezien.

Nu probeer ik (mede dank zij de hulp van deze site) het verwarmingselement er uit te halen om te kijken of er wellicht een beugel van een bh er in zit.

Nu heb ik de draadjes los gemaakt en de schroef dmv een hamer terug geduwd nu krijg ik het gouden plaatje 1 cm vooruit maar meer niet. Ik heb al geprobeerd om aan het rubber te trekken met een tang maar ik kan er niet goed bij.

Wie weet wat ik nu kan doen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Pak een zaklantaarn en schijn hiermee door de gaatjes in de trommel, vrijwel altijd is dan te zien of er een bh beugel o.i.d. tussen de trommel en de kuip zit.
Het is vaak lastig het element te verwijderen, draai de moer helemaal tot het einde zodat hij nog net vast zit, dan trekken, het liefst niet met een tang.
Vaak is zo'n beugel ook te verwijderen door de dikke slang aan de kuip los te halen.
 

Tommy-ON3TD

  • #3
Een verwarmingselement zit gewoon er in vast geklemd door het rubber.
Brute kracht is de enige manier om los te krijgen.
Veel zeep is de juiste manier om het er terug in te krijgen.

grts
 

Annelouise

  • #4
Dank voor jullie hulp het element is eruit maar ik heb geen bijzonderheden gezien / gevonden.

Waar kan dat harde tikkende geluid en het bonken bij de start van het centrifugeren vandaar komen?

gr
 

DSR9500

  • #5
Controleer de ophanging eens grondig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu