Verven van gordijnroede

Truckermich

  • #1
Beste klus kampioenen. Ik wil graag mijn koper kleurige roede gaan verven naar een witte kleur. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Volstaat het om met een staalborstel eroverheen, goed schoonmaken en een verf eroverheen te gaan? Het hoeft niet heel strak en netjes te zijn. Een soort van geschaafde look mag ook.

Welke soort verf moet ik gebruiken? Is radiator verf ook goed? Ik ben met dit laatste bang dat het snel gaat beschadigen ter hoogte van de 2 klemmen waar hij in hangt aan de muur.

Ik hoor graag wat jullie visie is.

Fijne avond!
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #2
Koperkleurig of echt koper maakt wel verschil. Echt koper met een schuurspons of staalwol schuren. Daarna een watergedragen hechtprimer ( All-Grund) aanbrengen en naar wens aflakken met watergedragen of terpentine verf.
 

Truckermich

  • #3
Bedankt voor je reactie Kees. Het is geen echt koper. Gewoon een kwantum roede. Ze zijn best prijzig nieuw dus dacht beter een verfje. Ik heb er tenslotte 7.

Omdat het geen echt koper betreft, kan ik dit alsnog op de zelfde manier behandelen? Schuren met schuurspons of staalwol. All-grund en dan aflakken?

Fijne avond alvast
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #4
Zeker. Meestal zijn dit soort gekleurde roeden gepoedercoat.
 

Truckermich

  • #5
Bedankt Kees! Nu kan ik met een gerust hart verder. Blij dat ik toch even om Hulp kon vragen hier. Ik had het anders gerust met een schuurpapier gedaan haha. Super bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu