Verven op een glazen "vitrine/veranda" van winkel

Beykmans

  • #1
Onze vereniging heeft een gebouw gekocht waarin een magazijnruimte en een winkelruimte is.

Het is de bedoeling om de winkelruimte aan te passen tot bureauruimte. We gaan dit dus binnen 1j/max 1,5 j. verbouwen en het veranda gedeelte afbreken

In tussentijd moet de winkelruimte, die vooraan bestaat uit een soort veranda met rechte en schuine ramen en een plat dak, aangepast worden zodat er mensen daar kunnen werken aan bureau's ...

Het is er echter ongelooflijk warm dankzij de 75m² glas in die veranda ...

Ik zoek een goedkope methode om de zon en warmte buiten te houden!
We moeten ook niet zoveel daglicht hebben ... dus ik dacht aan verven.

Is er een witte verf of primer of zo die niet te duur is en op glas blijft hangen?

Dankjewel voor de raad,

Bart
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik weet niet of er een witte verf bestaat die je op glas kunt gebruiken.

Wat ik wél weet, is dat het gebruiken van verf op dubbel glas, en dan vooral aan de binnenkant, vragen is om problemen. Want dan wordt het glas (plaatselijk) veel te heet, en gaat barsten, of het dubbele glas "slaat" lek.

Mogelijk gevolg: o.a. condens aan de binnenkant of een gesprongen ruit, hoge onkosten, misschien meer dan die van geschikte zonwering...

Geef dus even aan of het hier om enkel of dubbel glas gaat!
 

Beykmans

  • #3
Het is dubbel glas en het is echt de bedoeling om de zon en warmte buiten te houden,
dus we willen de buitenkant verven
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #4
In de tuinbouw krijten ze de ramen, maar ik weet niet of dat ook op dubbel glas kan.
Dat is een mengsel wat er voor de zomer opgespoten wordt en langzaam weer verdwijnt door de regen.
 

Beykmans

  • #5
Dat krijten mag geen probleem zijn,
maar het moet een jaar erop blijven en ik dacht dat krijt eraf ging als het regent?

het dichtverven zou ook wat voor privacy zijn
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #6
Buitenkant kan wel geverfd worden door middel van een hechtprimer in buitenkwaliteit. Daarover dan een acrylaatlak.

Wat het glas dan zal doen is me een raadsel.

Dus enkel verftechnisch gesproken is dit perfect te doen. Eerst goed het glas ontvetten!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu