Verstopte afvoeren

Bas2022

  • #1
Heb last van verstopte afvoeren van zowel wasmachine en bad.
Als de wasmachine water gaat afvoeren dan loopt dit al snel in de
badkuip.
Bij het douchen blijft het water in de kuip staan.

Heb geprobeerd met soda en schoonmaakazijn de afvoeren schoon te
maken maar het probleem is nog niet opgelost.
Vervolgens heb ik met de slang van de douche en een dweil eromheen
water door de afvoer van het bad te laten lopen, ook dat is niet af-
doende.
Is een hogedrukspuit een mogelijkheid om te proberen dit probleem
op te lossen ?

Of weet iemand een andere oplossing ?
 

Xr8

  • #2
Pas op met dat soort gereedschappen. Wat voor leiding zit eraan pvc/lood/ijzer.

Als ik het zo lees is het mogelijk niet vanuit het bad te verhelpen. Als het ook van de wasmachine af overstroomd dan zit het mogelijk verderop.

Je kunt eens de wasmachine afvoer afsluiten en met een plopper in het bad pompen wellicht helpt het. Anders wordt het waarschijnlijk toch een ontstoppingsbedrijf.

Succes.
 

Markus

  • #3
Wellicht een ontstoopingveer proberen? Te koop voor ca. 25 euro voor 5 meter, of voor enkele euro's te huur bij de bouwmaat. Probeer het eerst achter de wasmachine vandaan nadat je het waterslot hebt verwijderd.
 

Mistraller

  • #4
Mocht je de hogedrukreiniger willen gebruiken:
Er zijn speciale ontstoppingsslangen voor een hogedrukreiniger. Daarmee kan je de leiding schoonspuiten. De straal staat schuin naar achteren waardoor het slang makkelijker de pijp ingaat.

Vanaf afgelopen zaterdag in de aanbieding bij een van de 2 duitse supermarktketens.. (zelf even uitzoeken welke, ik wil geen reclame maken)

Persoonlijk zou ik gewoon met een veer aan de gang gaan zoals markus al aangeeft. Er zijn mooie veren te huur die in een trommel zitten, dat geeft geen rommel bij het terugtrekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu