Verstelbaar haak/uitzetijzer voor een deur?

Karin58

  • #1
Nu het weer mooi weer begint te worden komt het volgende 'probleem' weer aan de orde:
Als ik onze achterdeur open zet dan kan ik die vast zetten met een haak (haak zit in de buitenmuur en aan de buitenkant van de deur zit een oogje). Maar ik zou graag een systeem hebben waarbij ik kan instellen hoever de deur open staat, zodat ik 'm bijvoorbeeld ook halfopen kan zetten.
Weet iemand of er zoiets bestaat? Misschien een soort uitschuifbare haak o.i.d.?
Ik ben bij de bouwmarkt wezen kijken maar daar verkopen ze alleen uitzetijzers (voor ramen) en ik weet niet of die wel werken met deuren, want uitzetijzers zitten aan de binnenkant en een deur kan verder open dan een raam, dus of zo'n ijzer genoeg slag heeft... Volgens de medewerker van de bouwmarkt werkt zo'n uizetijzer ook met deuren die helemaal op moeten kunnen maar ik betwijfel 't.
Heeft er iemand een goed idee?
Bedankt alvast voor iedere hulp!
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ik heb wel eens een ding gezien dat als volgt werkte:
Op de buitenkant van de deur zat een pootje dat je om kon klappen zodat hij de deur vastzette op de grond. Een beetje vergelijkbaar met een zijstandaard van een fiets alleen korter en met een rubber doppie.
 

Pepjo

  • #3


Dit is er ook een, die druk je aan met de voet, om te ontspannen til je een lipje op. Een beetje het systeem van een kitspuit, als dat je wat zegt. :D

Ik kon overigens geen grotere afbeelding vinden.
 

Kees61

  • #4
Hier een grotere afbeelding.


Zoek bij google naar "deurvastzetter", dan kom je er veel meer tegen.

Het probleem met dit soort dingen zal wel zijn dat de afstand van onderkant deur tot op het plaatsje te groot zal zijn. Daar moet je wel even op letten als je zoiets koopt, dat het pootje voldoende kan zakken.
 

Yeki

  • #5
Twee of meer haken in de buitenmuur met verschillende lengtes?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu