Ventilatie badkamer verbeteren

Theredspecial

  • #1
Hallo,

Onze badkamer is niet geweldig geventileerd en dat wille we verbeteren.

Het raam tijdens het douchen of een fikse regenbui is niet mogelijk. Er zit wel een 'schoorsteentje' maar dat is nogal amateuristisch gemaakt: het gat in het plafond sluit niet helemaal aan op het gat in het dak (badkamer is op bovenste verdieping, onder het platte dak). De pijpjes overlappen elkaar dus maar deels.
Er loopt nog een schoorsteen langs de badkamer waarin wellicht een ventilator geplaatst zou kunnen worden, maar... die schoorsteen zit vlak naast te deur en een bestaande opening zit in een kast. Ik ben bang dat dit ook niet veel ventilatie toevoegt.

Wat zijn jullie suggesties?

theredspecial
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Kan je het duidelijker maken met een schets waar die bestaande schoorstenen zitten?

Alternatief is een nieuw gat in het dak.
 

Theredspecial

  • #3
De badkamer (op hooflijnen):


De huidige ventilatie zit zo:

(iets minder erg dan weergegeven, maar toch zeker 2 cm van de buis van plm 12cm
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Bedankt voor de tekening.

Het lijkt me het makkelijkst de pijpjes die niet helemaal aansluiten, passend te maken. Evt. door een extra buis erdoorheen, als het niet anders kan.

Wat voor dak is het? Verlaagd plafond? Plaats evt. een foto ervan.
 

Theredspecial

  • #5
Raampartij met boven in de problematische buizen, foto van buizen lukt niet goed



dit is het alternatief nabij de deur. hier kan ik evt een ventilator in plaatsen, maar ik vraag me af of dat zin heeft: wordt er geen lucht vanuit het halletje aangezogen ipv de badkamer omdat it zo dichtbij de deur zit.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu