Van mini badkamer met granitovloer naar droombadkamer?

Luchtstroom

  • #1
Dag allemaal.
Ik heb al heel lang een droombadkamer, maar in mijn nieuwe huis een erg kleine badkamerruimte. Ik zou het liefst een badkuip hebben, maar ik denk dat dit een soort douchebad of vierkant bad moet worden gezien de ruimte.
Daar komt ook bij dat er een oude granitovloer in zit, maar ik idealiter een tegelvloer wil en de rest in beton cire afgewerkt.
Ik ben op zoek naar tips /ideeen hoe en waar ik dit het beste kan aanpakken. Zie hieronder voorbeelden en foto's.

Huidige situatie:
- De badkamer is 150 cm diep en 178 cm breed.
- De granito vloer loopt iets door in de wand
- De rechterzijde aan de douchekant ligt dieper dan links

Foto's huidige badkamer



Mijn droombadkamer:
- De vloer is betegeld en de wand is bewerkt met een beton cire afwerking. Of beiden (vloer en wand) zijn bewerkt met beton cire.
- Er is een douchebad (evt. vierkant) met een scheidingswand tussen het bad en de wasbak.

Zie voorbeelden:





Vragen:
Is dit denken jullie mogelijk en hoe kan je dit het beste aanpakken?

- Kun je de granitovloer het beste verwijderen of betegelen? Krijg je dan het linkerdeel en rechterdeel wel level?
- Kies ik voor beton cire voor het geheel, is het dan mogelijk over zowel de vloer als de muur heen te stucen, of krijg je dan ongelijke stukken?
- Is het het beste om het douchebad op dezelfde plek te plaatsen als de douche (150 cm diep) of in de breedte van de ruimte (178 cm) zodat er een groter bad in kan? Welke aanpassingen zijn dan vereist? Aangezien de wasbak dan ook verplaatst wordt moeten de leidingen geheel verlegd worden.
- Enig idee wat de kosten zijn voor zo'n gehele verbouwing?

Ik laat me heel graag adviseren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu