Vaatwas motorpomp AEG

Dimistuyf

  • #1
Beste medeklussers,

Ik, Dimitry ben zelf niet bang van een klusje in en rond de woning maar nu heb ik toch even advies nodig met de hoofd waterpomp van mijn vaatwasmachine type AEG F50860 IM met pnc nr 911 234 699 01
De linkse pomp op de foto is aan gort door een waterlek vermoedelijk aan de o ring

Via E- bay heb ik een tweedehands pomp aangekocht met exact dezelde productienummer en toch zijn er verschillen.
De pvc houder op de linkse originele pomp kan niet geplaatst worden op de vervangpomp omdat de anker te kort is .
Enkele foto's

De bovenste pomp is de originele en de onderste de vervangpomp.
Alles draait eigenlijk om deze pvc houder

die ik dus niet om de vervangpomp kan plaatsen.
Nu is mijn vraag wat de functie van deze houder zou zijn.
In het center zijn er metalen strips die over de anker sluiten en vanaf dit contact vertrekken er 2 kabals naar de printplaat. Aan de printplaat word dit aangesloten op de fische M2.2.
Kan er mij iemand helpen aub. ik hoop dat het op te lossen is
Alvast bedankt voor het meedenken en de reactie
 

Pap

  • #2
Bij een wasmachine is dat een toeren meter
 

Dimistuyf

  • #3
Kan ik best aannemen, zal dus de toerenmeter zijn.
Wat zou het gevolg zijn als deze niet aangesloten is ?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Kunt u het pompgedeelte niet overzetten of zit daar ook verschil in ?
Wel even een nieuwe keerring plaatsen.
 

Dimistuyf

  • #5
Enkel het pompgedeelte verplaatsen zal niet lukken want de motoranker tussen de originele en de tweedehandse motor is niet hetzelfde.

Ik vraag me af of de toerenteller wel moet aangesloten zijn voor het normaal functioneren van de machine. Als dit niet noodzakelijk is dan sluit ik deze gewoon niet aan.
 

Pap

  • #6
En de rotor ook omwisselen is dat een optie of is die ook stuk
 

Dimistuyf

  • #7
Rotor omwisselen is geen optie, de oude rotor is in slechte staat.

Alvast bedankt voor het meedenken
 

Kees kit

  • #8
Dat ding heet een tacho generator , deze bewaakt het toerental ,omdat deze machines met 2 verschillende toerentallen draaien , niet aansluiten is geen optie , de electronic krijgt dan geen tacho signaal en het tst valt in storing of gaat niet verwarmen :oops:
 

Kees kit

  • #9
Als je goed kijkt zie je dat de rotor ook verschillend zijn , op de originele zit op het einde een magneet , die is beslist nodig , voor het geven van een tacho signaal , dus dit gaat niet meevallen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu