Uitzetijzer kantelraam

Pddekker

  • #1
Hallo,

Ik ben op zoek naar een uitzetbeugel voor een kantelraam dat naar binnen kantelt. Ik bedoel daarbij zo'n beugeltje, waarbij in het raam een pennetje zit aan de zijkant, en in het kozijn zo'n soort uitzetkam. :?
Deze kan ik dan over het pinnetje zetten zodat het raam blijft hangen op de gewenste stand.

Ik kan deze niet bij de doe-het-zelf zaken vinden. Wie weet waar die te koop zijn?
 

Rotjeknor

  • #2
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar vermoedelijk kan je eens gaan kijken bij een ijzerwarenhandel.
 

Pepjo

  • #3
Kijk eens hier

En zoek in de "webshop" op artikelnr 0009153. De convertibele raamschaar.
Als dat niet is wat je zoekt, dan is dit dé site waar ze iets anders ook zouden moeten hebben.

Succes.
 

Pddekker

  • #4
Helaas die link werkt niet. Ik krijg een melding dat ik daartoe niet gemachtigd zou zijn.
 

Pepjo

  • #5
Bij mij werkt de link wel. Vreemd.
En als je dit intypt ?

En dan verder via webshop en artikelcode.
 

Pddekker

  • #6
Dit is een geweldige tip!

Helaas heeft ook deze leverancier echter niet waar ik naar op zoek ben.
Ik bedoel dus een Metalen strip aan het kozijn en een pen aan de zijkant in het raam. De metalen strip hangt bij een dicht raam naar beneden en als het raam geopend wordt kun je de strip over de pen leggen. In deze strip zitten dan putjes, zodat ik het raam in diverse standen kan openen.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk ik krijg het niet voor elkaar om een afbeelding toe te voegen. :?:
 

Pepjo

  • #7
Ik begrijp wel wat je bedoelt, een pen aan het raam en een soort "kam" in het kozijn, de tanden van de kam vallen om de pen.

Kun je zoiets niet door een metaalbewerker/smid laten maken, als het niet te vinden is ? Zal niet zoveel voeten in de aarde hebben denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu