Traplijm verwijderen

Vwstranger

  • #1
Hallo,

Weet iemand hoe ik het beste de lijmresten van de trap afkrijg?
Is er misschien een simpel huismiddeltje :?:
Gaat om de hard geworden laag.
 

Kees61

  • #2
Wat is het voor een lijm?
Wat is het voor een trap? Gelakt hout, geverfd, natuursteen, ...?
Wie heeft er zo vies geknoeid dan :-)
Lijm dat in de hoekjes zit kan je misschien wegsteken met een beitel. Lijm bovenop de trap kan je er misschien afschrappen met een schrapmes. Witte houtlijm kan je weer zacht maken met water.
Ik kan er verder weinig over zeggen.
 

Toon

  • #3
Er is ook afbijt speciaal voor tapijtlijm. Is wel rotzooi, dus bescherm jezelf goed en zorg voor voldoende ventilatie!

Verder is het een geduldig klusje.

Succes
 

Vwstranger

  • #4
Oké Kees,
Voor alle duidelijkheid: het gaat om de lijmresten die van de vloerbedekking afkomt die eerst op de trap gelijmd zat.
Errugh hardnekkig :?
 

Vwstranger

  • #5
Dank je wel Toon,

Zal eerst eens een laag afbijt erop smeren en in laten trekken.
Geduldig wachten en dan eens afkrabben.
Kijken of het iets helpt, anders de verfbrander erop misschien...?
Heeeel voorzichtig :oops:
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #6
Ik zou het andersom doen: eerst voorzichtig, niet te heet, verwarmen met de verfbrander, en het meeste er zo vanaf schrapen.
Dan pas eventuele afbijt.

Wanneer je eerst afbijt gebruikt en er blijven wat resten daarvan over, die je vervolgens gaat verhitten met de verfbrander, dan krijg je hele vieze dampen...

Maar kijk eerst of het een wateroplosbare lijm is, als dat zo is is vochtig maken en pappen het beste, steeds schoongespoelde dweilen.

Ik denk echter dat er een contactlijm gebruikt is, gebruiken de vloerenleggers erg graag op trappen. En die krijg je er alleen warm af, de resten eventueel met (de zeer brandbare en ook niet gezonde!) thinner.

Gewoon kleine stukjes proberen waarmee het het beste gaat. In geval van gebruik van thinner of afbijt zeer goed ventileren, en geen gas of andere open vlammen gebruiken, kijk ook uit voor vonken in schakelaars!
 

Vwstranger

  • #7
Je hebt gelijk klusidee kees,
had even niet aan de vrijkomende dampen gedacht.
Ga nu morgen eerst met de brander aan de slag en dan eventueel
nog met afbijt als het echt niet wil.
Ik laat het even weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu