C9 foutmelding Lavamat Princess (Update)

Brienen

  • #1
De AEG Lavamat Princess gaf errorcode C9 aan. Zou iets met de motor zijn. Koolborstels vervangen 2 stuks en hij werkt weer prima.
De koolborstels kosten 26 euro in totaal bij een onderdelenbedrijfje.

Achterplaat weghalen, twee bouten van de motor losmaken en de 4 schroefjes losmaken waar de koolborstels mee vastzitten.
Draadjes losmaken van de koolborstel en eruit nemen. Eerst even met fijn schuurpapier de koperen as schoonmaken, vuil wegzuigen. Daarna de nieuwe weer plaatsen. Let op de twee insparingen.
Motor weer vastzetten. Bouten losjes vastzetten en dan de snaar strak zetten. V-snaar moet goed strak staan en in het midden van het loopwiel uitkomen

Volgende stap is het resetten.
De twee toetsen (inweek/voorwas en kort/intensief) indrukken, tegelijkertijd
de programma-schakelaar vanuit de uit stand een stap naar links
draaien (kort centrifugeren) de twee toetsen loslaten en de
programma-schakelaar weer op uit zetten
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Goed gedaan, het schuren van de collector kunt u beter niet doen i.v.m. lichte beschadigingen, extra warmte bij de collector doordat de koolborstels er niet mooi strak tegenaan komen en extra slijtage van de koolborstels.
Het is ook nergens voor nodig.

Bedankt voor uw melding, hier hebben anderen ook iets aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu