AEG OKO LAVAMAT 72630 update bovenste spoelmond geen water

Maric

  • #1
Betreft: AEG Oko Lavamat 72630 update
Sinds kort komt er geen water meer uit de bovenste spoelmond, midden bovenin de manchet. Water wordt alleen nog via de zijkant toegevoerd.
Mogelijk is de totale hoevelheid toegevoerd water ook wat minder.
De rest van het wasproces, incl. wegpompen water wordt verder goed uitgevoerd.

Vraag: welke nadelige invloed heeft dit op het wasproces?
En hoe kan ik dit, liefst zelf, verhelpen?

De kraan staat volledig open en de watertoevoerslang. incl. filters is niet verstopt. Het pluizenfilter is regelmatig gereinigd.

De PNC-code: 91400204701

Alle info is welkom. Bedankt.
 

Henny

  • #2
Aan de voorzijde van de machine zit rechts op de bodemplaat de recirculatiepomp.
Vanuit deze pomp loopt een slang naar de bovenzijde van het manchet.
Controleer of de recirculatiepomp nog draait en of deze slang misschien verstopt zit.
Om hier goed bij te kunnen komen zal je het front van de machine moeten demonteren.

Het recirculatiesysteem bevordert het was- en spoelresultaat.
 

Maric

  • #3
Bedankt voor je reactie.

Voor zover ik heb kunnen nagaan draait die pomp nog en is de slang niet verstopt.
Ik kon namelijk eenvoudig lucht door de slang blazen/pompen.
Ik zoek nog even verder, maar nogmaals bedankt voor je suggesties !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu