Terugslag

Wvs

  • #1
Omdat het flottermechanisme van de toiletspoeling defect was, heb ik een nieuwe SIAMP flotter geplaatst.
Na ong. 5 dagen bijna geluidloos zijn werk te hebben gedaan, heb ik nu op het moment dat de flotter de watertoevoer stopt, last van terugslag in de waterleiding. Bij de oude flotter hadden wij hier nooit last van. Ook de eerste dagen met de nieuwe niet. Er hebben geen werkzaamheden aan de leidingen plaatsgevonden,ook staat er niets tegen de leidingen aan.Het verstellen van het flotterniveau heeft niet geholpen. Wie weet het antwoord?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Draai het kraantje helemaal dicht en dan zover weer los tot het reservoir toch weer redelijk snel gevuld wordt, dus niet helemaal weer los, soms helpt dat om waterslag te voorkomen.
Als dat niet helpt dan een waterslagdemper plaatsen.
 

Ruudvee

  • #3
Het heet waterslag, terugslag heb je met een vuurwapen ;-)

Persoonlijk denk ik dat je nu een systeem hebt met een keerklep en die maken vaak lawaai/waterslag.
 

Wvs

  • #4
@jan;
Dat had ik ook al gedaan

@Ruudvee; het is zoals het was, een drijver welke als deze omhoog komt een stiftje aandrukt en dus, zoals het hoort, geleidelijk de wateraanvoer afsluit.

Het vreemde is dat bij de oude flotter en nu bij de nieuwe flotter wij nooit geen last hadden van "waterslag" in de leiding. En, zoals ik al schreef, na enkele dagen geluidloos zijn werk te hebben gedaan,het er nu wel is.

Bedankt voor jullie reageren. Blijf "in" voor reactie,s van anderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu