Terrastegels komen los

Paul_32

  • #1
Aan de voor- en achterzijde van de woning is een terras gelegd. Eerst is een ondergrond gemaakt van stabilise, daarna zijn de chinese hardsteen, 60 bij 60, ong 2 cm dik, in cement gelegd. Gevoegd met cement.

Nu na een aantal weken, blijk dat aan de voorzijde van de woning meer dan de heflt van de tegels los ligt, sommige voegen zijn makkelijk uit te krabben.
Het terras achteraan is daarentegen wel goed gelegd.

Waarom laten de stenen los van de ondergrond, en waarom zijn de voegen soms gewoon los te krabben?
 

Fiesiekus

  • #2
Wanneer is het terras ongeveer gelegd?
 

Paul_32

  • #3
Ruim een maand geleden
 

Fiesiekus

  • #4
Heeft een aannemer dit uitgevoerd? Zo ja, dan aansprakelijk stellen.

Zelf uitgevoerd: verkeerde verhouding cement/zand, of te snel gedroogd, of te veel water bij het cement/zand mengsel gedaan. Zo maar een paar mogelijke oorzaken.
 

Mark en 3 meiden

  • #5
Stond het zonnetje op de voorkant toen het net gelegd was?
 

Paul_32

  • #6
Het zonnetje, dat zou wel kunnen, en ook de mengverhouding. De aannemer heeft gelegd op uurloon basis, dus dat wordt ff onderhandelen over hoe op te lossen.

Hoe lossen we dit trouwens het beste op? Een stuk of vier tegels zijn een week of twee geleden al losgehaald en opnieuw gelegd, maar dan met lijm. Die liggen nu dus hoger dan de rest. Die optie lijkt me niet best voor de overige tegels, helemaal opnieuw leggen lijkt me beter?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Hoe u dat oplost moet u echt met de aannemer overleggen.
 

Paul_32

  • #8
Andere aannemer, dubbele kosten dus.
De eerste aannemer heeft een paar tegels opnieuw, dus verhoogd gelegd, das geen oplossing. Hij en ik hebben geen idee waarom nu de tegels los gaan liggen, waarschijnlijk zuigt het chinees hardsteen erg veel water op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu