Tegenschot in stukje afvoer van een wastafel

Piefje

  • #1
Ik ben de vloer van de overloop aan het herstellen en zie nu dat in de afvoer van een wastafel van een slaapkamer een klein stukje afvoer op tegenschot ligt.



Vroeger lag hier een loden afvoer met allerlei bochten. Deze is door PVC 40 mm vervangen. Om de gaten door de vloerbalken te kunnen hergebruiken, is de PVC warm gemaakt en voorzichtig gebogen. Op een stuk tussen twee balken (afstand 60 cm) lagen de PVC buizen niet in elkaars verlengde. In plaats van een S te buigen is met een 45° bocht, een stukje buis van 25cm en weer een 45° bocht de verbinding gemaakt.

Het stukje van 25cm blijkt een tegenschot van bijna 1 cm te hebben. Daarvoor en daarachter is het afschot prima.

Op de 40mm buis zit 1 wastafel. De afvoer loopt nog iets verder door dan de wastafel en helemaal aan het begin zit in een muurkast een beluchter. Vanaf de beluchter tot aan de standleiding gaat de afvoerbuis zo'n 6 meter door alle vloerbalken. Het stukje tegenschot zit 1,5 meter van de wastafel.

Ik ben eigenlijk met vloerplanken bezig en heb weinig zin nu ook weer met de afvoer aan de slag te moeten. Maar ik wil ook niet straks wéér de vloer moeten openmaken...

Kan ik dit met een gerust hart laten zitten? De wastafel wordt op dit moment weinig gebruikt, de afloop is prima.

Op de foto is een 45° bocht goed te zien en de andere maar gedeeltelijk te zien (met sticker), daarboven zit de vloer alweer dicht.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Mooi laten zitten, gebeurt niets mee.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu