Tegels leggen op een vloer met asbest zeil

Pyromaan25

  • #1
Hallo allen,

Wij willen tegels leggen op een betonnen vloer. Bovenop die betonnen vloer ligt een zeil (PVC) waar asbest in zit. Nu kost het rond de 4000 euro om de asbest weg te laten halen, dus willen wij het laten zitten.
Is het mogelijk om gewoon met specie de vloer te egaliseren over het zeil? Gaat dat werken?

Een mogelijkheid is om estrich platen te gebruiken, echter nu is de vraag of de tegels blijven zitten (kans dat het gaat meebewegen). Daar weet de leverancier niet het antwoord op en is dus risico dus dat willen we niet proberen.

Bedankt!
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Hier vind je een pdf met veel vragen over asbest. Lees vooral H5 eens door.

Je mag het spul niet bewerken. Of het aanbrengen van specie erop hieronder valt is te discussieren, maar het lijkt me wel duidelijk dat het later verwijderen van deze specie niet kan zonder het zeil te beschadigen. Het lijkt me dus bijzonder onverstandig dit te doen. Ook al zou je de specie los leggen door bv. een plastic laag ertussen creeer je een toekomstig probleem bij het verwijderen.

Ik heb wel eens gehoord bij het afschermen dat je duidelijk moet maken dat er asbest onder zit, door middel van de juiste stickers. Ik kan er helaas niets over terugvinden.

Ik zou er een losse laag overheen leggen (vloerbedekking) of het laten verwijderen. Het is een hoop geld, maar een juiste investering.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu