Tapijt van een trap verwijderen

A

Anonymous

Gast
  • #1
Hallo klussers,

Wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst vloerbedekking met een foam rug van een houten trap kan verwijderen?

Alvast bedankt voor de tips
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Hoi Dennis,

Eigelijk is het haast niet te doen, je kan het met afbeits proberen het gaat wel maar je moet je wel heel goed beschermen en zeker voor de de dampen die er van af komen. Je kan het ook proberen met een verfstripper gaat ook wel alleen uitkijken voor brandgevaar en weer de dampen die er vanaf komen.

In iedergeval heel veel succes er mee.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Hoi,
je kunt het eens proberen met Cola. Even laten intrekken en dan afsteken met een plamuurmes. Bij mijn schoonouders ging het prima.

Succes.
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Hallo Dennis,

Het toeval wil dat wij enkele weken geleden de trap van tapijt hebben ontdaan (en alle 26 lijmlagen die eronder zaten...) :evil: . Hierbij hebben we gebruik gemaakt van een verfstripper en plamuurmes (dit ging het beste, na afbeit en lijmverwijderaar geprobeerd te hebben). Het is eraf... Naderhand kreeg ik van een vriend de tip om het met thinner te doen, veel thinner waarna je het met een plamuurmes gemakkelijk kunt verwijderen. Dit schijnt gemakkelijker te gaan. Het blijft volgens mij een naar karweitje, maar als het er eenmaal af is... :D

Veel succes!

Let op: thinner is zeer brandbaar! Zeer goed ventileren, geen open vuur en geen schakelaars aan/uit zetten!
 
A

Anonymous

Gast
  • #5
Hoi, misschien vreemd, maar probeer het eens met gewoon water. Wij kregen de lijm hiermee van de trap. Veel water gebruiken, even in laten trekken en proberen weg te steken. Baat het niet, dan schaadt het niet, het kost, behalve wat moeite, bijna niets,

succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu