Stuclaag laat los - Muur het beste herstellen?

Joris36

  • #1
Goedemiddag,

ik ben van plan een muur te herstellen, maar weet niet goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ben geen ervaren klusser, maar ik heb ook geen twee linker handen. De muur op de foto´s heeft een stuclaag met structuur, maar de onderkant van de muur is vermoedelijk vochtig geworden door de jaren heen waardoor het stucwerk loslaat en afbrokkelt.

De vraag is nu hoe ik deze muur het beste kan herstellen voordat ik de muur ga sauzen. Kan dit met een simpele muurvuller, of moet ik de onderkant van de stuclaag er afbeitelen en een nieuwe laag aanbrengen? Het gaat om een studentenhuis, dus het hoeft niet per se een kunstwerk te worden. Normaal staat er ook een bank voor, dus je ziet het resultaat nauwelijks.

Alvast bedankt!


 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Dat is wat men "optrekkend vocht" noemt. Er is dus een vochtprobleem. Als je dat niet eerst oplost, valt het nieuwe stucwerk er ook weer af. Dit is iets wat normaal de eigenaar hoort te doen.

Check in ieder geval de vochtigheid en ventilatie in huis en kruipruimte.
 

Joris36

  • #3
Ja klopt, de kruipruimte stond een tijdje geleden blank. Maar al het water is er inmiddels uitgepompt. Wij knappen dit in samenhang met de eigenaren op.

Maar is dit een klus die ik zelf zou kunnen klaren, of heb je hier vakmensen voor nodig?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Als je zeker weet dat het probleem verholpen is, kan je het stucwerk repareren.

- Alles loszittende delen weghakken
- Voorstrijken
- Stucen met hetzelfde stucmiddel als de rest
- Afwerken
- Biertje drinken :mrgreen:
 

Joris36

  • #5
Haha oke, dan gaan we dat doen. Bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu