Stucen over spachtelputz

Wasgezellig

  • #1
Goedenavond allemaal,

Bij dezen mijn eerste post op het forum :). Wij zijn bezig met het aanbouwen en verbouwen van een huis uit 1916. Daarbij heb ik al veel profijt gehad van het lezen van alle vragen en antwoorden op klusidee. Top forum, ga zo door!

Nu heb ik een vraag waar ik niet echt een (goed) antwoord op kan vinden. In het bestaande gedeelte van de woning zijn er diverse holle wanden geplaatst met daarop gipsplaat en spachtelputz. Dat is gedaan door de vorige bewoners in 2004. Deze wanden zien er nog perfect uit alleen willen wij ze graag strak hebben. Het zijn overigens allemaal kleine ruimtes, geen grote lange wanden.

Nu is het idee om de muren schoon te maken, voor te lijmen en er vervolgens gips tegenaan te zetten. De vraag die ik daarbij alleen heb is of ik dan ook stucprofielen moet gebruiken? Die zitten namelijk al wel onder de spachtelputz.
Het gebruiken van de profielen is opzich geen probleem, alleen dan moet ik het er iets dikker op zetten dan dat zonder profielen nodig zou zijn.

Andere vraag die ik heb is of jullie adviseren om na het stucen er nog een nabewerking op te zetten. Ik lees bijvoorbeeld goede verhalen over het spul dat begint met 'Brander' en eindigt met KV.

Ik hoor graag jullie adviezen. Alvast bedankt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu