Structuurverf over glasvezelbehang?

Klutserin

  • #1
In ons huis is al reeds glasvezelbehang aanwezig alleen niet mooi afgewerkt hier en daar bolt er wel iets uit de muur nu wil ik dit maskeren door er een dikke laag structuurverf op aan te brengen en dan met een roller en groffe structuur in aanbrengen alles beter dan niets dacht ik zo

Of is dit niet mogelijk?Moet ik dan ook eerst voorstrijkje doen of is dat niet nodig aangezien er al latexverf onder zit?

Hoop dat iemand goed advies heeft heb al gegoogled en dit forum afgezocht maar kon geen antwoord vinden.

bedankt
 

Klutserin

  • #2
Niemand :?
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #3
Blijkbaar is het antwoord niet doorgekomen:

Loszittend ( bollend ) glasvezel moet u eerst vastzetten met glasvezellijm. Als u daarover gaat structuren, er dan vooral een dikke laag, dan kunt u de volgende dag het behang er in banen vanaf trekken.

Als het behang goed vastzit zou ik er geen structuur op smeren. U krijgt hierdoor aanzetten en banenbontheid.

U kunt 2 dingen in overweging nemen:

1. Behang eraf halen ( hele klus ) en opnieuw glasvezel aanbrengen. Voorstijk in het schap laten staan en geprepareerd glasvezel met schrobvaste zijdeglans muurverf afwerken. 1 x voorrollen met verdunde latex, 2e laag onverdund. Ongeprepareerd glasvezel na aanbrengen in lijm nogmaals narollen met lijm over de aangebrachte baan.

Goed laten drogen en afwerken zoals hierboven
beschreven.

2. Behang laten zitten en losse delen vastplakken. Daarna kunt u een maskerende muurverf nemen ( 2 kleurig ) om de boel te camoufleren.
Voorstijken is niet nodig omdat het glasvezel al getext is.

Werk niet met overdreven dikke lagen: die gaan barsten op glasvezel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu