Stortbak wc gebarsten

Bluebeetle1970

  • #1
Hallo,

Vandaag was het mijn bedoeling om de vlotter van mijn wc te vervangen. As zaterdag geef ik een feestje en ik dacht dan is het handig dat de wc goed doorloopt.
Dit is echter het begin van een nachtmerrie geweest.

Eerst brak de vlotter af van de koperen leiding. Daarna had ik met veel kunst en vliegwerk met een flexibele slang (incl een hele nieuwe Sphinx vlotterkraan) de boel weer inelkaar gezet. Toen ik de stortbak weer plaatste en de bout aan het aandraaien was, barste de stortbak...
Nu zit ik dus met een nieuwe vlotter in een lekkende stortbak. De wc is volgens mij nogal een oud exemplaar, dus ik weet niet of ik de stortbak nog ergens vandaag kan halen. Heeft iemand een idee welk merk mijn wc heeft en waar ik een nieuwe stortbak kan kopen?

Voor meer info, zie bijgaande foto.

Alvast bedankt voor de tips!


 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #2
Dat wordt praktisch onmogelijk. Daar zul je hoogstwaarschijnlijk geen onderdelen meer voor kunnen krijgen. Je zult dan een nieuw duoblok aan moeten schaffen, dus een pot en stortbak.

Je hebt een geluk en dat is dat het gaat om een wit exemplaar, geen problemen met een moeilijke kleur dus. Je zou ook kunnen kijken of je tweedehands nog wat passends kunt vinden, maar dan moet je echt geluk hebben.
 

Bluebeetle1970

  • #3
Bedankt voor je reactie. Ben dus bang dat er niks anders opzit dan een hele nieuwe wc te plaatsen. Moet ik hierbij nog letten op bepaalde maatvoering e.d. ? En volgens mij zit de huidige pot ook nog verlijmd aan de vloer. Want ik heb gisteren geprobeerd de bouten los te draaien en daarna zat er geen beweging in.
 

Ron321

Vaste Beantwoorder
  • #4
Er zal kit onder zitten.
Dit is los te krijgen met een mes of een los zaagblaatje.

Je moet opletten waar de afvoer uit de vloer komt.
 

Bluebeetle1970

  • #5
Bedankt voor de reacties. Uiteindelijk toch alles los gekregen. Toen de maten opgenomen en bij de bouwmarkt een duoblok gekocht en gemonteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu