Stortbak loopt over?

Meami

  • #1
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleempje: mijn stortbak loopt over. Het water aan de bovenkant van het 'pijpje' in het midden staat te hoog, waardoor het water in de pot blijft doorstromen. Ik ben verder niet zo technisch en heb ook geen idee hoe al die onderdelen heten, dus vandaar ook even een fotootje van de stortbak zelf. Hopelijk heeft iemand wat tips? :)



 

Xr8

  • #2
Dan blijft de vlotter waarschijnlijk hangen en sluit deze de watertoevoer niet af. Je kunt universele vlotters krijgen, in dit geval is het simpelste om de hele vlotter te vernieuwen.

Deze zit rechts in de bak met de witte gekartelde ring.

Als het goed is zit rechts een hoekstopkraantje, draai deze dicht en draai de wartel van dit kraantje los. Meestal zit de vlotter dan ook nog met een moer aan de bak vast, ook deze losdraaien. Je kunt nu de gehele vlotter eruit halen en vernieuwen.

Neem voor de zekerheid even de oude mee, in dit soort bakken is het meestal 3/8, er bestaan echter ook 1/2" vlotters.

Succes.
 

Meami

  • #3
Ik heb net even het kraantje dicht gedraaid, en toen liep alsnog het water er aan de onderkant uit. Omdat ik al vaker had gelezen over leertjes, heb ik held als ik ben, dat ding in het midden er maar uit gehaald. Het leertje is volgens mij pas vervangen, want het ziet er nieuw uit. Er zit wel een hele dikke kalklaag onderaan, dus die heb ik er nu ff uitgekrabt. Hij loopt nu beneden niet meer leeg, maar boven loopt het water er wel nog overheen. Zal dan idd wel een probleem vd vlotter zijn.
 

Xr8

  • #4
Als het de vlotter is dan zou het er niet aan de onderzijde uit mogen lopen. Dit rubber staat los van de vlotter. Op de vlotter kun je de waterhoogte in de bak instellen, gaat deze kapot dan zorgt de overloop ervoor dat het water afgevoerd wordt via de pot.

Sluit het afsluitmembraam niet dan zal de bak langzaam leeglopen en blijft de vlotter daardoor stromen, deze hoeft dan niet kapot te zijn.

Ook het membraam is te vervangen, soms wil omdraaien nog wel eens helpen. En anders is in dit geval misschien een nieuwe spoelbak de oplossing.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu