Storing zanussi zaffiro II 1400 6 x piepen

Richardxxl

  • #1
Storing Zanussi zaffiro II 1400

ik had het probleem dat het water niet weg gespoeld werd.
filter schoon gemaakt en hij pompte weer !
toen de was er na er weer water in werd gedaan sloeg hij weer in storing en het water werd wel weg gepompt !
ik ben best handig dus ik had de pomp er uit gehaald en gedeeld ,schoon gemaakt ik zag er niks raars aan dus alles weer in elkaar gezet en draaien maar dacht ik , niet dus !

nu heb ik de storing´s code uitgelezen ik heb alleen het boekje niet meer en weet ook niet of de code´s daar in staan .
6 x piepen en op het lampje end

kan iemand mij daar verder mee helpen ?
 

HarryO

  • #2
E6x meldingen zijn verwarming gerelateerd.
Lees de foutcode eens gedetaileerder uit.
Kies voor 60 graden Wit/Bont en start hem op.
Als hij begint druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen samen in en houd deze ingedrukt.

De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon ?
 

Richardxxl

  • #3
Op alle standen geeft hij het zelfde !
6 keer end ik was vergeten dat start/pauze ook mee doet
 

HarryO

  • #4
Dus Einde en Start/Pauze knipperen beide 6 keer?
Zo ja dan heb je foutcode E66.

Dit staat voor problemen met het verwarmings element (aard sluiting in het element of de draden hier naar toe) of je hebt een probleem met de aansturing van het element door een los contact of gammel relais op de stuur print.
Wat ook nog kan is dat je koolborstel gruis op de aansluitingen van het element of op de print hebt zitten.

Meet het element door tov aarde.
Dit moet oneindig zijn.
Bij twijfel het element even afgekoppeld laten en kijken welke melding je dan krijgt.
Aard fouten in het element krijg je vaak pas als het element warm word, hij zet dan iets uit en het water loopt door een gaatje/scheur naar binnen.
 

Richardxxl

  • #5
Ik heb toch maar een nieuwe wasmachine gekocht !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu