Storing Miele V3660 wasautomaat

Jojan265

  • #1
Hallo,

Ik heb een probleem met een Miele V3660 wasautomaat. Het is begonnen met het knipperen van het lampje Inw/Voorwassen. Na een keer uit (draaiknop op einde) en weer aan, deed de machine het weer. Dit nu al een paar keer gehad. Tot vandaag.

Nu deed de machine helemaal niets meer (alle lampjes uit). Na een tijdje doet de machine het uit zichzelf weer. Het wordt echter steeds slechter. Ik heb de deurschakelaar al nagemeten (tot op de printplaat EL-150C).

Mijn vermoeden is, dat de printplaat EL-150C defect is. Herkent iemand dit probleem?

Als de EL-150C inderdaad defect is, waar zou ik deze kunnen kopen en tegen welke prijs ongeveer?
 

HarryO

  • #2
Maak de EL-150 module in aangesloten toestand eens warm met een haardroger.
Werkt de machine dan weer? Zo ja controleer de module op slechte soldeer verbindingen en losse contacten. Vervang de elco's.
Dit zijn de meerst voorkomende klachten die je zelf vrij simpel kunt herstellen.
 

Jojan265

  • #3
Inmiddels al meer duidelijkheid:

Als de machine het niet doet, heb ik ook geen 5V meer (wel 230 VAC) op de printplaat (EL-150C).

Als ik de printplaat (EL-150C) iets doorbuig doet de machine het weer. Als ik het doorbuigen staak, valt de machine weer uit.

Ik ga nu alle solderingen in het voedingsgedeelte opnieuw solderen.
 

Co de Witgoedman

  • #4
Printtrafo is defect, in praktijk vervangen we dan de gehele print daar de trafo niet los leverbaar is.
 

HarryO

  • #5
Co,
Trafo defect? Weet je de juiste gegevens van de trafo, spanning, VA, pen afmetingen?
Voor de De Hahn trafo's zijn vervangers bekend.
 

Jojan265

  • #6
Ik ben bang dat Co gelijk heeft. Na het solderen van alle verbindingen heeft de machine het wel weer iets langer volgehouden, maar is toch weer uitgevallen. Nu gemeten op de gelijkrichter net achter de trafo: geen spanning. Het lijkt dus inderdaad de trafo.

Gegevens trafo:
Hahn BV EI 481 0196
M nr. 4 403 510
Extern: PTC B59870-C120-A70
Sek 1: 20V 0.5 VA 5-6
Sek 2: 20V 8.0 VA 8-11

afmetingen 50 x 41 x 33 mm

Ik heb al even gezocht, maar kon nog geen geschikte trafo vinden. Dus als iemand een adresje heeft, hou ik me aanbevolen.
 

HarryO

  • #7
Ik mag geen reclame maken maar heb wel een 3 tal adressen:


Naam en link verwijderd, zie uw PB, mod.
 

Jojan265

  • #8
Iederéén bedankt, welke gereageerd hebben.

De wasautomaat functioneert weer als vanouds. De printtrafo was inderdaad stuk (primaire zijde). Een nieuwe besteld, welke binnen 36 uur geleverd was. Kosten € 50,-. Daar koop je geen nieuwe wasautomaat voor!
 

Peter02

  • #9
Het is even zoeken en even doorklikken, maar m.b.v. de bekende zoekmachine en de trefwoorden "Miele EL150 defect", vind je alle informatie over hoe je deze print voor een redelijke prijs kunt laten reviseren met een jaar garantie op alle mogelijke problemen met deze print.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu