Stank afvoer afwasser

Ab61

  • #1
Hallo,

Ik heb een stankprobleem met de afvoer van mijn afwasmachine. Dit is begonnen na een nieuwe afwasmachine gekocht te hebben bij de vorige was er niets aan de hand wat stank betreft dan he. Alleen weten wij niet meer of de afvoer toen op de zijtak van de sifon aangesloten zat of zoals op de foto. Ziet iemand iets geks op de foto of kan ik iets anders proberen? Alvast harstikke bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Zet er zo'n sifon tussen en lijm een dop de grijze afvoer.
Let op want in de kleine aansluiting voor de vaatwasser zit een dopje dat verwijderd moet worden.
 

Ab61

  • #3
Bedankt voor de tip Jan,

Kan ik de grijze sifon gewoon laten zitten en boven op de buis een plastic dop lijmen? En de witte sifon deze lijkt op degene die er nu op zit, kan ik zo'n overloopje zo los kopen en in die aftakking maken of koop je zo'n sifon compleet? En bevestigen met slangklemmetje? Groeten
 

Sewerboy

  • #4
Hoever zit de slang in afvoer gestoken? Niet dat ie tot bijna op bodem van sifon zit. Normaal gesproken zou deze constructie prima moeten werken zonder stank overlast
 

Ab61

  • #5
Nou die slang zat denk ik wel zo goed als op de bodem. De buis is 40 cm, hoever mot die slang er ongeveer in?
 

Sewerboy

  • #6
Doe hem er zo'n 20 cm in. Is zat. Er hoort altijd water in sifon te staan als stankslot. Als de slang IN sifon zit spuit ie met afpompen steeds het water eruit.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu