Standleiding ontluchten

Geurt

  • #1
Hallo klussers,

Ik ben op het moment bezig om wat rioleringswerk op te knappen en nu wil ik een nieuwe standleiding plaatsen. Nu zijn mijn vragen:

De standleiding mag die gewoon dicht gemaakt worden bovenaan?

Nu moet die standleiding ook ontlucht worden, is die ontluchter iets wat je gewoon kan kopen of is dat gewoon een klein pvc pijpje?

Nu kan die bij mij niet naar buiten toe worden ontlucht is het dan voldoende om het op het hoogste punt te plaatsen?

Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt wat ik wil weten en hoop op een antwoord(en)

bvd,

Geurt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Erg duidelijk is het nog niet, de diameter van de pijp en wat er allemaal op aangesloten wordt is wel handig om te weten.
 

Geurt

  • #3
Mijn excuses,

De standleiding heeft een diameter van 50mm daar wordt een wastafel en een badkuip op aangesloten van 40mm

Het punt nu is dat ik last heb van ontluchtingsgeluid en daar wil graag van af.

ik hoop dat dit voldoende info is!!??
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Borrelt het water in andere syfons of trekken ze leeg ?
 

Geurt

  • #5
Ik zelf heb trouwens geen last van ontluchtingsgeluid het gaat om de goede orde om de riolering etc.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Ik ruik het :mrgreen:
 

Geurt

  • #7
Beste Jan

Het trekt als het ware leeg, er komt niks omhoog.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Dan hebt u een beluchter nodig na het bad.
Op de standleiding als de afvoer van het bad niet langer dan ± 1,5 m horizontaal ligt.
 

Geurt

  • #9
Beste Jan

Hij ligt idd niet langer dan 1.5 m horizontaal.

Een "beluchter", terugkomend op mijn eerste vraag kan je die gewoon kopen en waar plaats ik die in mijn geval???

bvd.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #10
Kopen bij een sanitairzaak, daar hebben ze vaker met dit bijltje gehakt.
In dit geval de beluchter op de standleiding zetten, hoeft niet zo hoog te zitten, twintig cm boven de wastafel is genoeg.
 

Geurt

  • #11
Jan,

Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb nog twee vraagjes.

Mijn standleiding komt ergens in een hoek dus niet zo dicht op de wastafel als jij denkt, maakt dat uit??

en vraag 2 die standleiding mag ik die gewoon met een eindkap dichtmaken aan de bovenkant?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
Maak dan de beluchter als laatste punt in de afvoer.
Ja, de standleiding kunt u dan afdoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu