Slaapkamerwand glad maken

Paultje_bos

  • #1
Goedenavond klussers!

Ik wil gaan beginnen met het glad maken van de wanden van mijn slaapkamer. Na veel gelezen te hebben hier heb ik besloten de muren met Stucpasta glad te maken. Er zit nu latex met een klein structuurtje op.

Zijn jullie het hier mee eens en is dit goed te doen als je nog nooit zoiets gedaan heb?

Ook zitten er op een schuine wand horizontale draagbalken, kan ik die hier ook mee stucen of wordt dat niks?

Laatste vraag, moet je voor buitenhoeken ook stucprofielen gebruiken met Stucpasta?
 

Paultje_bos

  • #2
Helaas geen antwoord gekregen op mijn vragen, dus op goed geluk maar gestart! Het resultaat mag er zijn (al zeg ik het zelf). Heerlijk spul wat lekker lang verwerkbaar blijft. Moest wel het nodige bijschuren, maar dan heb je een spekgladden muur.

Ik moest het wel 2 lagen doen om het mooi dekkend te krijgen. Maar ik kan dit spul aanbevelen bij anderen beginners die een muurtje willen stuccen.

Nou wil ik niet het brood wegkapen voor de professionele stucadoors en moet ook eerlijk zeggen dat ik het over een slaapkamer heb (a 30m2) die ik heb gedaan. Tijd en moeite die het me gekost heeft moet je wel meewegen. Een woonkamer o.i.d. zou ik toch aan de prof overlaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu