Slaande waterleidingen

Timmy01

  • #1
Goeden,

Ivm met het verbouwen van onze keuken heb ik alle waterleidingen vervangen. Dit omdat een groot gedeelte nog opbouw was. Ik heb alle leidingen netjes om de 40 cm gebeugeld. Alles is geïsoleerd en er zijn 4 koudwaterpunten en 2 warmwaterpunten. En ik heb koperen perskoppelingen gebruikt ( die met de accuperstang) nu is het probleem dat bij het sluiten van de waterkraan de leidingen een enorme knal produceren. Vroeger hadden we dit al een beetje maar nu is het door het hele huis hoorbaar. Vreselijk vervelend. Wie weet waar het probleem in kan zitten of weet een oplossing...

Met groet,

Tim
 

Pepjo

  • #2
Waterslagdemper(s) installeren.

Zeker met de moderne kranen die niet langzaam knijpen maar gelijk uitslaan hou je dit probleem.
 

Timmy01

  • #3
Dank je wel voor de snelle reactie. Kun je mij aangeven of ik die zo dicht mogelijk bij het het begin moet plaatsen? ( hoofdkraan, ketel) of juist aan het einde. En kun je mij aangeven of ze op zowel de koud als warmwater aansluiting moeten komen.

Groetjes Tim
 

Pepjo

  • #4
Gebruik maar even de zoekfunctie bovenaan de pagina op waterslagdemper, dan komt er een hoop info voorbij.
 

Timmy01

  • #5
Ik ga op zoek. bedankt voor de info. was een snelle.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu