Signaal traditionele deurbel draadloos verlengen

Knijntje

  • #1
Om iemand te helpen heb ik een vraag over een gewone ouderwetse deurbel die dus ringelt (huh.. heet dat zo?).

De bel die geluid maakt hangt op de eerste verdieping en is op de tweede en derde nauwelijks te horen. Nu wil ik het geluid van de bel draadloos naar boven "verlengen".

Waar het om gaat is dat de drukknop van de bel buiten moet blijven hangen met bedrading en al (deze bel is van bakkeliet en hangt er voor de mooi). De bedrading loopt naar de meterkast op de eerste verdieping waar de bel zelf hangt. Gewoon een stalen bel met een magneet-klingeltje dus. Ik weet niet of de transformator 12 of 9 volt is. Maar zoiets zal het wel zijn vermoed ik.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het geluid niet meer op de eerste verdieping klinkt, maar draadloos naar het appartement er boven komt? Nogmaals de bel moet blijven hangen want die willen ze absoluut houden.

Hier zal toch wel iets voor zijn lijkt me? Wie helpt mij aan de gouden tip?

Alvast reuze bedankt,
Martin
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Er bestaan van een paar merken zendertjes die je op de bestaande installatie kunt aansluiten, en waarmee je een draadloze bel (van het zelfde merk/systeem) kunt laten afgaan.

Google maar eens: 'draadloze bel zenders' oid. :wink:
 

Knijntje

  • #3
Ha! Inderdaad. Lekkerrrrr. Dank je wel.

Ik geloof niet dat ik commerciele links mag plaatsen hier. Dus zal het niet doen. Maar ik heb nu inderdaad iets gevonden. Ik zat op de verkeerde term te zoeken; "bel extender" leverde niet op wat ik zocht.

bedankt nogmaals!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu