Siemens XM 1070 wasmachine wasgoed niet fris

A

Anonymous

Gast
  • #1
Hallo,

Hoop dat iemand mij meer kan vertellen.
Mijn wasmachine (Siemens XM 1070) is nog geen 3 jaar oud, maar al enige maanden komt het wasgoed er niet fris uit. De laatste tijd wordt dit steeds erger.
Er blijkt dus water onder de trommel te zitten, wanneer ik de trommel beweeg hoor ik het water klotsen, tevens komt er echt een hele penetrante geur uit de wasmachine. Het lijkt net alsof er planten al heel lang in water liggen te rotten.
Alles is al gecontroleerd en schoongemaakt (filter etc), maar dat mag allemaal niet helpen. Verder gebruik is ook geen overdreven veel waspoeder/verzachter . Ik heb al meerdere keren een chloorwas gedraaid, leeg gecentrifugeerd en afgepompt, maar niets helpt.
Iemand enig idee wat de reden kan zijn dat het water blijft staan (dat veroorzaakt denk ik ook de stank).

Elke suggestie is welkom.
Alvast bedankt !!!

Lotte
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Op welke hoogte zit de water afvoer voor de wasmachine, normaal zit deze gelijk of iets hoger dan de hoogte van de trommel (water niveau in de trommel). Als deze te hoog wordt kan de pomp het hoogte verschil niet meer aan of zal de rest uit de slang terug stromen naar de trommel. Wat ook mogelijk is dat er ergens een verstopping zit tussen de pomp en de uitgang van de slang. Mocht je er niet uitkomen, misschien heb je nog garantie, dan zou ik daar gebruik van maken.
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Mijn moeder (ik meen met een Bosch, maar weet niet zeker..) had ongeveer dezelfde klachten, en daarbij dat het waterniveau heel hoog werd bij het wassen. Het probleem was dat de buis was verstopt die leidde van de trommel naar een druk-/niveausensor bovenin. Buis losgehaald, goed doorgespoeld (HELE gore troep komt eruit!), en hij kon er weer tegenaan.. (Met dank aan Abspoel Homepartsshop in Leiden voor de gratis supertip!!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu