Siemens wasmachine start niet meer....

Weedej666

  • #1
Hee klussers.....!

Ik heb een probleem met mijn wasmachine.
Het is een Siemens siwamat XM1070 (WMX1070EU/01) en die wil niet meer starten. Na het programma te hebben gekozen, druk ik op de start-knop en gaat hij in bedrijf. Echterer gebeurt niks en na 1 min gaat het lampje weer op standby maar nu knipperent!!!!
Ik heb de deurschakelaar getest, draadje van het verwarmingelement vernieuwd (was weggefikt en element nog ok). :shock:

Heeft er iemand nog suggesties over wat nog meer te doen?

Alvast bedankt
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Waterkraan open ?
Zit er zo'n blauwe aquastop tussen dan die verwijderen.
 

Weedej666

  • #3
Hee bedankt voor de reactie....

Die is er al tussen uit....!
Water is ok.... pomp inmiddels helemaal schoon gemaakt + slangen.
Het vervelende is dat mijn siemens geen foutcode geeft. Ga ook effe mijn printplaat bekijken...
 

Tommy-ON3TD

  • #4
Dus als ik goed begrijp pompt het toestel weg, daarna neemt het water en dan krijg je de foutcode ?

zoja --> motorprobleem, vermoedelijk kooltjes
 

Weedej666

  • #5
Nee dat is het niet dat probleem heb ik al verholpen 1 jaar teug...

Als ik de machine aanzet gebeurd er helemaal niks geen water niks... en na 1 minuut gaat het lampje van "in bedrijf" naar standby... het ldje knippert nu.... De deur gaat ok niet op slot.... Ik heb de deurschakelaar door gemeten en die was ok.. Ik denk misschien los contact op de printplaat... Thnx :P
 

Storingsmonteur

  • #6
Probeer de machine eens te starten met de deur open. Kijk eens of deze hetzelfde reageert. Ik vermoed toch het deurslot.
 

Bart100

  • #7
Ledje standby dat knippert wil zeggen dat na 60 sec de deur niet vergrendelt kan worden, dus vermoedt ik dat deze moet vervangen worden.
 

Weedej666

  • #8
Ik heb een hoop rotte contactpuntjes gerepareerd op de printplaat en daar zal waarschijnlijk ook de componenten die met de deurschakelaar te maken hebben!! Ik ga het eerst zo proberen. en dan als dat nog niet werkt vervang ik de deurschakelaar.... bedankt voor de hulp..Ik laat het je weten hoe het gegaan is...

Thnx :hup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu