Siemens wasdroger WTXL2500 lekt water - maar waar vandaan?

Boukehj

  • #1
Ik heb een Siemens WTXL 2500 wasdroger. Sinds kort lekt deze water. Ik heb volgens mij alles al gecontroleerd; ik kan de oorzaak maar niet vinden.
De pomp werkt prima, de slangen zijn niet verstopt, de vlotterschakelaar is ook goed (al lijkt die niet van belang te zijn voor de werking van de pomp; bij het aanzetten van de wasdroger begint de pomp meteen te draaien).

Om te testen heb water in de opvangbak gegoten, totdat de vlotterschakelaar schakelde. Alles bleef droog rondom de wasdroger. Vervolgens de droger aangezet en het water werd normaal weggepompt door de afvoerslang.

Het water ligt zowel aan de voorzijde (links; de kant van de condensor) als aan de achterkant (over de hele breedte).

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? De wasdroger staat netjes waterpas.
 

HarryO

  • #2
Misschien te simpel: Aan de achterkant van de machine word de slang van de pomp gekoppeld aan de slang die naar het water opvang bakje boven in de machine gaat. Zit deze er nog wel goed op en op het juiste pijpje? ( de onderste)
 

Boukehj

  • #3
Ja, die is dicht. Daar heb ik de afvoerslang aan vastgezet.
 

HarryO

  • #4
Dan blijft alleen een lekkage van de condensor behuizing over.
Laat hem draaien zonder linker zijkant en kijk waar de lekkage vandaan komt.
- Zit de condensor wel goed in de bak en sluit het front hiervan goed af ?
- Stof tussen op de rubber afdekrand ?
 

Boukehj

  • #5
Een deel van de lekkage bleek inderdaad veroorzaakt te zijn door lekkage van de condensorbehuizing. Bedankt voor de tip! Na het schoonmaken was de lekkage aan de voorkant opgelost.

Er blijkt echter meer dan 1 probleem te zijn. Aan de achterkant staat nog steeds water na een droogcyclus. Het lijkt wel alsof dat tegen de muur achter de wasdroger aan is gespoten/gedampt. Ik begin te vermoeden dat het te maken heeft met een eerdere reparatie, waarbij ik het rode knopje op de thermostaat heb ingedrukt en daarvoor de achterkant van de behuizing heb moeten verwijderen. Ik heb het dichtgemaakt met kit, maar misschien is het niet helemaal dicht.

Wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu