Siemens Siwamat xl1460 festival . Defect

DonFido

  • #1
Hallo medeforumers,
Ik heb een siemens Siwamat xl1460 festival.
( WXL1460NL/01FD8112700641 )
Hij heeft de volgende storing, als ik het programma aan zet ( maakt niet uit welke ) dan schakelt de deurlock wel in maar vervolgens denkt hij wel dat de deur niet goed dicht is. Ik vermoed dat de deur schakelaar niet goed is , maar ik heb geen bedradings schema dus weet niet hoe hij hoord te werken ( ik wil hem namelijk overbruggen ).
( het is deur schak. DA070S1036148A ) hij heeft 3 contacten ik vermoed dat 2 hiervan spanning op de spoel zetten en dat de 3e een spanning doorgeeft als dit goed gelukt is, maar dit weet ik niet zeker.
Iemand hier die weet hoe dit zit? of een andere visie hierop heeft? graag hoor ik het :) . liefst snel want ik kan niet wassen :P
Grtz Thennis
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Plaats gewoon een nieuwe schakelaar, lijkt me wel zo veilig.
 

DonFido

  • #3
Dat is idd een opsie, maar dan moet ik alsnog weten hoe de oude officeel hoord te werken om te kunnen vast stellen of hij defect is ofniet.
 

HarryO

  • #4
Is niet 100% zeker maar verbind 1 en 2 door en laat 3 los.
Als de machine aan gaat/water neemt dan is de schakelaar defect.
 

DonFido

  • #5
Ok ik wil het wel proberen maar als ik tussen 1 en 2 meet heb ik hier 1KOhm op de deur schakelaar. en op de aansluitingen op 1 en 2 meet ik 230Volt dus als ik 1 en 2 gewoon doorverbind vermoed ik dat ik een volledige sluiting veroorzaak. Iemand hier die 100% zeker weet hoe het zit?
 

HarryO

  • #6
Service Manual van machine met de zelfde deur schakelaar.
(171256 of vervanger 182154)
 

DonFido

  • #7
ThQ harryO dat was ik nodig.
Ik heb inmiddels de deurschakelaar gebypasst, alleen nu begint het systeem meteen te draaien zonder dat er water ingelopen is. de deur word ook nietmeer gelokt omdat et geen spanning meer op komt nu vermoed ik dat ik bij eerdere 'hobby' pogingen toch een sluiting gemaakt heb in 1 circuit. Iemand enig id of er ergens een zekering tussen zit? zoja waar deze zich bevind? of een ander oorzaak eventueel?

ThQ alvast grtz Thennis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu