Schuurpapier kwaliteit,waar op letten ?

Rosch

  • #1
Gebruik te meestal schuurpapier van de bouwmarkt met maar matig resultaat.Snel bot,loopt snel vol noem het maar op.Velen zullen deze ervaringen hebben.
Wil nu graag weten waaraan je een goede kwaliteit (professioneel) schuurpapier aan herkent.Wat voor soort materiaal enz.
Ik bedoel dan gewone vellen schuurpapier om met de hand te schuren.
Ook tips voor machinaal schuren zijn natuurlijk welkom.

Welke professional kan goede raad geven ?
 

Bass

  • #2
Ik gebruik altijd schuurpapier van het merk 'met een cijfer gevolgd door een hoofdletter'. Het is werkelijk een verademing tov eigenmerkschuurpapier van de bouwmarkt.

Het papier is trouwens ook gewoon te koop bij de bouwmarkt. Wat mij betreft echt een aanrader. Scheurt niet, loopt moeilijk vol en gaat lang mee en heeft niet veel weerstand.
 

Klus aruba

  • #3
Van dat merk hebben ze verschillende uitvoeringen (dikte papier en soort slijpmiddel) kijk maar eens op hun website.
Ik gebruik voor zowel machinaal als hand, de laatste 6 jaar, papier aan de rol van duits merk. Nadien wil je geen velletje gebruiken. Zeer sterk papier en zeer scherp.


Klus aruba
 

Sharky

  • #4
Ligt eraan welke klus je wilt doen ;)

Waterproof kan ook een oplossing zijn
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #5
Inderdaad. Voor slijpwerk ( autoschade herstel ) is waterproof perfect, maar voor normale houtbewerking gebruiken we korrelpapier of siavlies afhankelijk of u alkyd- of watergedragen lagen schuurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu