Schuurdak aan de binnenkant dichtmaken

KlusserJohan

  • #1
Beste klussers,

Ik heb in mijn tuin een schuur staan en ik zou graag het schuurdak aan de binnenkant dichtmaken. Het dak is niet lek of iets dergelijks, er komt gewoon veel troep naar beneden wat op alle spullen valt:



Wat het precies is weet ik niet, maar op deze manier blijf ik schoonmaken. Nou had ik het idee om het dak aan de binnenkant dicht te maken met witte kunststof platen. Deze wil ik dan tussen de draagbalken monteren:



De lengte van de schuur is ongeveer 160 cm en de afstand tussen de draagbalken is ongeveer 65 cm.

Op deze manier blijft die troep erop liggen en heb ik er geen last meer van. Ik had kunststof platen in gedachte omdat houten platen misschien toch last krijgen van de vocht en die zou ik dan weer moeten behandelen.

Dat is in ieder geval mijn idee. Heeft iemand nog een suggesties om een beter idee hoe ik dit op kan lossen? Alle hulp is welkom!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik zie nieuw hout en oude platen.
Welk soort platen zijn het, asbest platen ?
 

KlusserJohan

  • #3
Hey Jan,

Ik weet het niet zeker, de schuur is door de vorige bewoner geplaatst. Ze hebben het in 2007 verbouwd (huis zelf en tuin), dus ik denk dat toen ook de schuur geplaatst is. Ik zat al even te kijken op dit klusforum en daar stond dat als de golfplaten wat doorzakken het geen asbest is. De platen hangen inderdaad iets door en het is zeker geen erg hard materiaal. Dit zijn dus waarschijnlijk bitumengolfplaten?

Ik zag zelfs een reactie van jou Jan, dat je de brandproef uit moet voeren. Dat zal ik morgen even doen!
 

KlusserJohan

  • #4
Ik heb de brandtest gedaan en het materiaal brand vrij snel dus het is geen asbest. Hieronder een foto van het materiaal:



Heeft iemand een idee hoe ik het beste de binnenkant van mijn dak dicht kan maken? Het hoeft geen gesloten constructie te zijn van vocht moet weg kunnen, maar het moet wel voldoende bescherming geven voor alle spullen in de schuur.

Zoals ik al in mijn startpost aangaf dacht ik zelf aan kunststof platen monteren tussen de draagbalken. Zoiets:



Heeft iemand nog andere ideeën? Ik hoor het graag!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Dat kan prima zo.
 

KlusserJohan

  • #6
Bedankt voor de reactie Jan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu