Schuur maken van overkapping

GenetiX

  • #1
In mijn tuin heb ik onderstaande overkapping staan. Hier wil ik een schuur van maken. De constructie is stevig en goed. Ik zou het dus zonde vinden om de boel plat te gooien om er vervolgens iets nieuws te plaatsen. De wanden worden geen probleem. Ik kan alleen wel advies gebruiken over de toekomstige vloer.

Op dit moment loopt het terras door onder de overkapping. Het terras loopt schuin omhoog. Om een rechte vloer te krijgen moet ik dus iets verzinnen. Ik heb nu twee dingen in mijn hoofd:

Optie 1: Of ik bouw bekisting en stort een betonnen vloer. Kan ik dit direct over de huidige stenen doen of moet ik die er eerst uit halen?

Optie 2: Of ik verzin een houten constructie met balken waar ik een houten vloer op leg. Het terras onder de overkapping is altijd droog geweest, dus ik weet niet of optrekkend vocht hier een risico vormt.

Optie 1 is veel meer werk. Ook omdat ik er op locatie geen betonstort wagen kan laten komen. Optie 2 spreekt mij het meest aan, maar hoe houd ik dit vocht-proof?

Wat denken jullie? Suggesties en ideeën welkom!


 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Hoe is de overkapping gefundeerd?

Er zijn betonwagens/pompen met een lange slang of arm :idea:
 

GenetiX

  • #3
Palen staan in beton of in ieder geval zo een soort substantie.
 

Woodworker

  • #4
"De wanden worden geen probleem."

Dat is mooi want ik zie wel wat issues:
1) Het effect van diepte in de tuin verdwijnt volledig door het plaatsen van een gevel
2) Het dak hangt nauwelijks over, wat voor een overkapping geen probleem is maar geen mooi resultaat oplevert als er een wand wordt geplaatst
3) De gevel zal ergens op moeten rusten... dus beton storten
4) Nog even praktisch. Hoe komen de fietsen en de kruiwagen naar binnen? Wel eens met een fiets in de hand een deur geopend? Hoe was dat? Hoe zag de deur er toen uit?
 

GenetiX

  • #5
Hi Woodworker. Dank voor je reactie. Ik zal even punt voor punt reageren;

1. De tuin is ongeveer 15x zo groot als alleen op het plaatje. We hebben een andere overkapping voor de fietsen e.d.

2. Hier had i knog niet aan gedacht. Suggesties voor een mooie oplossing?

3. Het gaat dus waarschijnlijk toch die kant op. Denk je dat ik hiervoor de stenen moet verwijderen, dan zand, aantrillen etc. ?

4. Zie 1.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu