Schilderen wandtegels

Jojo

  • #1
Hoi,

Sinds twee weken de trotse eigenaars van een eigen huis.

De keuken krijgt een flinke opknapbeurt. O.a. het tegelwerk wordt aangepakt. Omdat de tegels gedeeltelijk achter de kastjes zitten denken we erover om ze te schilderen. Nu willen we graag reacties van mensen die ervaring hebben met het schilderen van wandtegels.

Hoe ziet het eruit? Voegen meeschilderen of niet? Wat voor primers en/of verf moet je gebruiken?
Hopen snel reacties te krijgen
 

Dingena

  • #2
Tja, of het mooi is, dat is persoonlijk. Daar kan ik geen advies over geven, kwestie van smaak. Ga naar een vervakhandel waar tegelverf verkocht wordt en deze zal ongetwijfeld een klein voorbeeld hebben zodat je een idee krijgt hoe het eruit ziet.

Er is een speciale primer nodig, hierna kun je in jullie situatie met elke gewenste lak aflakken. De speciale aflak is alleen nodig als de tegels regelmatig nat worden zoals in de douche.

Mijn ervaring is is dat het niet moeilijk is en zeker als er met het goede gereedschap en een goede kwaliteit verf gewerkt wordt het resultaat glad en goed eruit ziet.

Succes!
 

Mwdecor

Verfadviseur
  • #3
Mijn ervaring hier : Doen! Hechtprimer en aflak met buitenkwaliteit gebruiken, en natuurlijk héél goed ontvetten vooraleer te schilderen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu