Scheurtjes in helft badkamer tegels

Tram2

  • #1
Beste klussers,

In het huurhuis waar ik woon, is in de badkamer veel schimmelvorming. Er is geen raam oid dus ventileren is lastig waardoor de badkamer langere tijd vochtig blijft. Wel is er een mechanische ventilatie die recentelijk is gecontroleerd door een bedrijf (in opdracht van de huurbaas), ik heb zelf ook het idee dat deze vrij hard afzuigt. De badkamer is uiterlijk eind jaren 80 opnieuw betegeld is mij verteld.

Nou kwamen wij erachter dat er in een heel aantal tegels (de helft ongeveer) scheurtjes zitten. Sommige scheurtjes zijn nauwelijks zichtbaar, andere zie je heel goed omdat ze zwart zijn, maar anti-schimmel werkt niet. De huurbaas wil de tegels met scheurtjes niet vervangen omdat dit volgens hem niks uitmaakt en gewoon zo kan blijven zitten. Pas bij tegels waar zichtbaar een deel van het glazuur verdwenen is wil hij vervangen. Mijn eerst vraag is of deze scheurtjes voor problemen kunnen zorgen (specifiek mbt schimmel?). Mijn tweede vraag is of iemand hier weet hoe dit juridisch zit? Ik heb in het bouwbesluit gevonden dat de maximale vocht doorlaatbaarheid max 0.01kg(m^2 s1/2) mag zijn, maar hoe bereken je dit voor kapotte tegels? Google kon mij hierin helaas ook niet helpen

Ik hoop dat er iemand is die mij hier wat info over kan verschaffen,

Alvast bedankt!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu