Scheidingswand op of naast nieuwe en betonvloer

Fruitmand

  • #1
Goedenavond,

Ik weet bijna zeker dat ik onderstaande vraag al eens voorbij heb zien komen op het forum, maar ik kan het niet meer terugvinden. Hopelijk kan iemand mij alsnog helpen.

Ik ga binnenkort beginnen met het maken van een badkamer op zolder. Omdat er nu geen badkamer is, moet ik zowel een betonvloer storten (lewisplaten op houten balklaag) en de badkamerwanden maken (houten frame).

Mijn vraag is of het handiger is (1) de houten wanden bovenop de nieuwe betonvloer te zetten, of (2) de wanden op de bestaande houten vloer te plaatsen en dan de betonvloer tussen de balken te storten? Of wellicht een combinatie, zoals bijvoorbeeld het houten skelet naast het beton en dan de wandbeplating met 'overhang' op het beton?

In verband met leidingen e.d. lijkt het mij wel handig om de wanden op de houten vloer te zetten (dan kan ik makkelijk een gat boren). Ook hoef ik dan geen aparte bekisting meer te maken. Wellicht zie ik echter iets over het hoofd. iemand ideeën?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Die vraag is al vaak gesteld. Normaal maak je eerst de wanden en stort je de vloer ertussen.

Heb je gecontroleerd of de balken het extra gewicht van de betonvloer aankunnen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu